Įmonės vertybinių popierių apskaita

Įmonės vertybinių popierių apskaita

Planuojate savo bendrovės akcijų ar obligacijų emisiją, o gal rengiatės perleisti įmonės akcijas? Mes siūlome operatyvias vertybinių popierių apskaitos paslaugas.

Esame vieni iš šių paslaugų rinkos lyderių, sukaupę daugiau nei 30 metų patirtį. Apskaitos paslaugas teikiame daugiau nei 800 akcinių bendrovių ir uždarųjų akcinių bendrovių.​​

Teikiant apskaitos paslaugas mes:

  • tvarkome AB, UAB išleistų akcijų bei obligacijų, taip pat investicinių fondų vienetų apskaitą;
  • registruojame vertybinių popierių emisijas centriniame vertybinių popierių depozitoriume NASDAQ CSD SE ir atstovaujame klientui finansinių priemonių įvykių metu bei kitais atvejais;

  • užsakome, suformuojame ir teikiame vertybinių popierių savininkų sąrašus bendrovių vadovams;

  • tarpininkaujame išmokant dividendus bendrovės akcininkams;

  • registruojame nelistinguojamų bendrovių užbiržinius pirkimo-pardavimo, dovanojimo sandorius bei paveldėjimus.

Susidomėjote?

Vertybinių popierių apskaitos paslaugas pradedame teikti per
1 darbo dieną po Kliento pažinimo procedūros atlikimo.

Užpildykite užklausą ir mes su Jumis susisieksime.

Pildyti užklausą

Kam reikalinga vertybinių popierių apskaita:

Visoms akcinėms bendrovėms (AB) yra privaloma dviejų lygių vertybinių popierių apskaita. Tai reiškia, kad vertybiniai popieriai turi būti registruojami ir apskaitomi centriniame vertybinių popierių depozitoriume NASDAQ CSD SE (centriniame depozitoriume) ir vertybinių popierių apskaitos paslaugas teikiančioje įmonėje.

Bendrovei (emitentui) pasirašius emitento įgaliotinio sutartį su AB Šiaulių banku, atstovaujame emitentui centriniame depozitoriume, kur atidarome vertybinių popierių registravimo sąskaitą – bendrovės vertybiniams popieriams suteikiamas tarptautinis ISIN kodas.

Kad vertybiniai popieriai būtų įregistruojami centriniame depozitoriume, visi vertybinių popierių savininkai privalo būti sudarę asmenines investicinių paslaugų teikimo sutartis, o išleisti vertybiniai popieriai pervedami ir saugojami jų asmeninėse vertybinių popierių sąskaitose, atidarytose vertybinių popierių apskaitos paslaugas teikiančiose įmonėse.

Prieš atidarant sąskaitą centriniame depozitoriume, bendrovė turi atlikti privalomą Kliento pažinimo procedūrą: pateikti dokumentus apie bendrovę ir galutinius naudos gavėjus.

Emitento įgaliotinis pagal bendrovės poreikius parengia ir bendrovei pateikia jos vertybinių popierių, apskaitomų įvairiose vertybinių popierių apskaitos įmonėse, savininkų sąrašą ir kitais klausimais atstovauja bendrovei centriniame depozitoriume.

Uždarosioms akcinėms bendrovėms (UAB) dviejų lygių vertybinių popierių apskaita nėra privaloma, tačiau dažnai pasirenkama, jeigu į bendrovę investuoja fondai, vertybinius popierius norintys laikyti savo vertybinių popierių apskaitos paslaugas teikiančioje įmonėje (depozitoriume) ar dėl kitų priežasčių.

UAB akcijų apskaita gali būti tvarkoma ir vienu lygiu – vien tik vertybinių popierių tvarkymo paslaugas teikiančioje įmonėje. Centrinio depozitoriumo paslauga nėra privaloma.

Pagal su UAB vadovu pasirašytą vieno lygio vertybinių popierių apskaitos sutartį bendrovės vertybinių popierių savininkams atidaromos vertybinių popierių sąskaitos ir pateikiami išrašai. Patiems vertybinių popierių savininkams sutarčių pasirašyti nereikia.

Pagal sutartį taikomas mėnesinis aptarnavimo mokestis ir sandorių registravimo mokestis, kuris yra individualus ir priklauso nuo paslaugų apimties. Kitų mokesčių nėra. ISIN kodas vertybiniams popieriams nesuteikiamas, o akcijos negali būti perkeltos į vertybinių popierių savininkų sąskaitas kitose vertybinių popierių apskaitos paslaugas teikiančiose įmonėse.

Paslaugai suteikti paprašysime pateikti:

  • galiojantį elektroninio sertifikuoto įmonės registro išrašo (ESI) prieigos raktą prie elektroninio Juridinių asmenų registro (JAR) arba išplėstinį išrašą iš Juridinių asmenų registro (JAR) – originalą arba notariškai patvirtintą kopiją / nuorašą (ne senesnį kaip 3 mėnesiai nuo jų pateikimo Bankui);

  • juridinio asmens steigimo dokumentus (įstatus / nuostatus / statutą) su visais pakeitimais – originalą arba notariškai patvirtintą kopiją / nuorašą;

  • jeigu dėl banko sąskaitos atidarymo į banką kreipiasi juridinio asmens vadovo įgaliotas asmuo, papildomai reikia pateikti juridinio asmens vadovo arba kito valdymo organo (jei juridinio asmens steigimo dokumentuose nurodytas kiekybinis atstovavimas) notarinės formos patvirtintą įgaliojimą konkretiems veiksmams atlikti (pvz., atidaryti banko sąskaitą, pasirašyti banko sąskaitos sutartį ir pan.) – originalą arba notariškai patvirtintą kopiją / nuorašą, bei kartu pateikti juridinio asmens vadovo asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją;

  • juridinio asmens vadovo arba jo įgalioto asmens tapatybę patvirtinančių dokumentų originalus;

  • antspaudą, jeigu antspaudą privalo turėti.